ДО НАВЧАННЯ У ПОЗАШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ (НА ДОПОМОГУ БАТЬКАМ ВИХОВАНЦІВ ГУРТКІВ РРД)

  1. В перші дні перебування в закладі залишайте дитину на 1-2 години, поступово збільшуючи час знаходження в закладі. Не запізнюйтесь, хоча б у перші дні забирайте дитину вчасно.
  2. Відводячи дитину до закладу, дайте їй улюблену іграшку, сказавши при цьому: «Якщо ти захочеш, щоб я про тебе подумала, візьми і притисни її до себе. І я відразу про тебе подумаю». Ілюзія керування батьками дуже важлива для малюка. Вона знижує реакцію стресу на нову ситуацію. Нехай іграшка ходить із дитиною кожен день і знайомиться з іншими, розпитуйте, що з іграшкою сталося в дитячому закладі. Хто з нею дружить, хто ображав, чи не було їй сумно. Таким чином ви багато дізнаєтеся про те, як ваша дитина звикає до навчання у закладі.
  3. Пограйтесь з дитиною домашніми іграшками, де якась з них буде самою дитиною. Поспостерігайте, що робить ця іграшка, що говорить, допоможіть разом з дитиною знайти їй друзів і вирішіть проблеми дитини через неї, орієнтуючи гру на позитивні результати.
  4. Не хвилюйтесь і не показуйте своє хвилювання дитині. Не забувайте надавати дитині емоційну підтримку і показувати значимість для вас її нового статусу.
  5. Частіше говоріть дитині про свої почуття і проявляйте їх.
  6. Завжди знаходьте час вислухати, що непокоїть вашу дитину, які у неї труднощі, чого вона досягла.
  7. Створіть спокійний, безконфліктний клімат для дитини в сім’ї та оптимальний режим дня. Оберігайте нервову систему дитини!
  8. Повідомте педагогів про особливі звички дитини, що вона любить, що ні, які має захоплення.
  9. Придумайте ритуал «прощання» й зустрічайте дитину з посмішкою.
  10. Дитина має відчувати повне розуміння між батьками та педагогами, тоді вона швидше звикає. Ніколи не з’ясовуйте відносин з педагогом (щоб не трапилось!) у присутності дитини.
  11. Найголовніше — почувайтеся компетентними батьками, тобто вірте, що з будь-якою складною ситуацією можна справитись, якщо її вирішувати, а не відкладати!

Головною умовою успішної адаптації дитини до навчання у ПНЗ є єдність вимог до дитини в сім’ї та закладі.