1. Пам’ятайте, що конфлікти набагато легше попередити, ніж дозволити. Чим гостріший і триваліший конфлікт, тим важче його закінчити. Вчіться захищати свої інтереси без конфліктів.
  2. Ніколи не перетворюйте вихованців на інструмент боротьби з адміністрацією закладу, іншими педагогами, батьками дітей. У такий спосіб ви і своїх цілей не досягнете, і думку про себе зіпсуєте.
  3. Постійно вчіться контролювати свої негативні емоції. В процесі спілкування такі емоції виконують негативні функції:
  • чинять руйнівний вплив на здоров’я того, хто злиться;
  • погіршують якість мислення;
  • знижують об’єктивність оцінки оточення;
  • за законом емоційного зараження викликають неприязнь у відповідь в партнера по спілкуванню.
  1. Ніколи не з’ясовуйте відношення з колегами, батьками вихованців у присутності інших.
  2. Не прагніть радикально, швидко, “любовними” методами переробити вихованців. Перевиховання і виховання дитини – процес тривалий, що вимагає від педагога терпіння, розуму, такту і обережності.
  3. Оцінюючи результати навчання і поведінку вихованця, завжди спочатку звертайте увагу на те, що йому вдалося зробити і чого досягти. Тільки після цього доречно і менш конфліктно сказати про недоліки поведінки або навчальні знання. Не оцінюйте його особистих якостей.
  4. Ніколи на своїх заняттях не відзивайтесь негативно про інших педагогів, адміністрацію, батьків.
  5. Пам’ятайте, що хороші взаємини з оточенням є не лише самостійною, але і великою громадською цінністю. Навчальний заклад – модель суспільства, де діти засвоюють соціальні норми стосунків між людьми. Педагог – еталон поведінки, на який орієнтуються діти.
  6. Постійно вчитись без яких-небудь умов любити, або, принаймні, шанувати усіх, починаючи з себе.
  7. По своєму соціально-психологічному статусу педагог вищий за будь-якого учня. Проте не варто зловживати своїм авторитетом. Краще прагнути підтримувати авторитет, підвищуючи якість викладання і створюючи високоморальну атмосферу в гуртку.
  8. Пам’ятайте! У всі часи та в усіх народів складно було жити без почуття гумору. Сміх здатний запобігти багатьом конфліктам.