Анотація: В умовах становлення інформаційного суспільства навчання розглядається як засіб розвитку дитини. Головні завдання позашкільного закладу: дати додаткові знання, спонукати дітей до самоосвіти, яка пов’язана з розвитком їхнього творчого мислення.

Жоден педагог не буде заперечувати важ­ливість контролю якості знань, умінь та навичок гуртківців. Але як проводити заняття, щоб діти працювали із задоволенням та застосовували якомога більше характеристик якості знань, таких як: повнота, систематичність, гнучкість, глибина, узагальненість тощо. Для цього доречно використовувати кросворди як один із засобів контролю знань вихованців.

На початку своєї педагогічної діяльності я сама складала кросворди або користувалася тими, що були надруковані в газеті «Інформатика». Діти із задоволенням розгадували їх, знаходили ключові слова, зайві літери, тощо.

Одного разу я запропонувала вихованцям самим скласти кросворди за даною темою. Ця ідея знайшла відгук у школярів і вони із задоволенням  складають різноманітні кросворди та ребуси. Робота над ними спонукає  мислити, ще раз опрацьовувати тему, шукати щось цікаве в додатковій літературі для того, щоб кросворд та ребус був найкращим. Гуртківці знають, що такі кросворди я використовую для перевірки знань інших вихованців у цьому або наступних роках.